Fina gubben i vita hatten och solfjäder-dans-avund



Jobbade hela helgen på Fejm
och fick sitta och kolla på bästaste stor-fejmare
som håller på och sätter ihop sin föreställning
"Morden på Kirchenstrasse 23!"

+ Så fick jag vara 110 % avundsjuk på alla som
stod på scen,
medan jag fick sitta och titta på allting nu bara..!

Kändes fett skumt.
Efter att ha varit på scenen hela tiden i 11 år på samma scenskola
och att inte få stå med sin grupp med samma personer
som man stått med i flera års tid
kändes skit kefft =(

På lördagsmorgonen fick jag ta mig
från JÄRNA till HALLUNDA
tidigt på morgonen för att komma i tid till Riksteatern
= fick gå upp mycket tidigt.

Eftersom Järna typ motsvarar Sahara öknen i Afrika
om man skulle jämföra det med ett annat geografiskt område
som påminner om järna,
(d.v.s. fett öde och avlägset och borta från övriga sveriges civilisation typ)
så fick jag gå upp sisådär halv 6 på lördagsmorgonen, lajbans!

Spraaaaaaang som en jävla åsna
med blödande homorojder i arslet
till bussen den morgonen.

För det är inte direkt som om du bor i en stad eller ort här ute,
som sagt - jämför det med sahara öknen i afrika,
hade jag missat bussen hade jag fått vänta minst 1 timme på nästa, om inte 2 till och med.

Eftersom jag sprang precis som åsnan jag nyss beskrev
så gick jag också på bussen
andandes som en myrslok som hade råkat suga upp skalbaggar istället för myror i snabeln
och satt dom i halsen
och fick som konsekvens pestens/syfilis/tuberkolos hosta.


Men ibland finns det ta mig fan fina människor på denna jord:

En gammal gammal liten gubbe i vit hatt sitter ett par säten framför mig,

han reser sig upp och går vacklandes fram till mig där jag sitter,

räcker fram en såndär pet-flaska som har fyllt på själv med vatten,

och säger till mig på brytande brittisk engelska med skrovlig röst:

"Excuse me miss, would you like som water?"


DEN GUBBEN GJORDE HELA RESAN FRÅN JÄRNA TILL HALLUNDA SÅ VÄRD!
TACK SÖTASTE DU! <3

(Tog dock inte emot vattnet,
ångrar mig nästan nu i efterhand bara för han hade rest sig upp och gått fram till mig och varit så artig)


I alla fall.
Jag anlände till Fejm där känslan av glädje hängde i luften som vanligt :)

Mest avundsjuk är jag på dansen dom får göra med solfjädrarna
viftandes framför ansiktet,
klädda i svarta nylon, hotpants och svarta tunikor.

Bilder tagna i avundens stund:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0