Good day! Attention utbildning - rekomenderas !!



BRA DAG.!

Kom precis hem från en fortsatt och avslutad
Attention utbildning
med mina fina kollegor från Fejm,
mycket värdefull och välbehövd utbildning!

Utbildningen går på att lära sig hur man bör bemöta
barn och ungdomar som har olika diagnoser
som bl.a. adhd
som ofta uppfattas som "störiga"
(SOM MIG haha..)
och även de med aspergers och annat.

Och man lär sig även hur man bör agera i olika situationer som ledare
när en elev blir ett problem i en grupp.
Fruktansvärt nyttigt och ännu mer användbart!

Detta känns som en utbildning som borde vara obligatorisk för alla
yrken som innefattar yrken där man jobbar med/leder barn och ungdomar!
Inte minst läraryrket!
Många lärare kan inte och vet inte hur de ska bemöta och hantera
elever som skiljer sig från mängden
för de saknar kunskapen om HUR de ska göra.

Så den här kvällen har varit otroligt givande och mycket trevlig
tillsammans med mina kollegor (med god fika) !
Ni är ett fantastiskt gäng!

Innan mötet hade jag även utvecklingssamtal med min chef Tessan
som kändes jävligt skönt.
Och jag kände att det var något jag gått miste om på alla mina
tidigare arbetsplatser,
man behöver ju fortsätta att utvecklas även som vuxen eller hur??


Min dag idag nörjade med att jag spenderade hela förmiddagen med
min mycket kära och goda vän Sarah
och hennes dotter, Kahléen,
- världens finaste baby!



Bland annat så satt vi på vääärldens mysigaste lilla café
i Täby,
det kändes som att sitta på ett café från
"Barnen i bullerbyn"!


Kycklingsalladen jag åt var SLÅENDE!

Inte som överallt annanstans lixom med 95 % isbergsallad,
en tomat skiva och en gurk skiva.
NEJ!
Denna inehöll:
mkt kyckling
chevréost
päron
valnötter
soltorkade tomater
pesto dressing
böngroddar
generöst med krutonger
och mer tomat och gurka!




Slutgiltigt betyg från 1-10:

11.


Tack för idag till er alla som var delaktiga i min dag!


OCH
FÅR INTE GLÖMMA! :

STORT TACK TILL DIG FANTASTISKA SOL OCH SOMMARVÄRMEN DU ÄNTLIGEN
KOMMIT MED!

DU FÖRGYLLDE HELA MIN DAG!
BIG LOVE!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0